Ravenol vmo såg 5w40 5l helsyntet

574kr
Hemleverans 3-4 arbetsdagar
LÄGG I VARUKORG
Produktens ID: 703591
Kod: 5W-40 5L VMO SAE RAVENOL
Märke: RAVENOL
https://i.ak24.ee/mf/medium/ravenol.jpg

VISKOSITET
5W-40
SPECIFIKATIONER
API SN
API CF
ACEA C3
FÖRBEREDELSE
Syntetisk
TYPGODKÄNNANDEN
MB-FREIGABE 229,31
BMW LONGLIFE-04
GM DEXOS 2
MB GODKÄNNANDE 229,51
VW 505 00
VW 505 01
LICENS: API SN
REKOMMENDATIONER
PORSCHE A40
FORD WSS-M2C917-A
FIAT 9.55535-S2
FIAT 9.55535-GH2
CHRYSLER MS-11106
VW 502 00
RAVENOL VMO SAE 5W-40 är en syntetisk medium SAPS lågfriktionsmotorolja med CleanSynto®-teknik för personbilsbensin- och dieselmotorer med både turboladdning och direktinsprutning.
RAVENOL VMO SAE 5W-40 uppnår ett högt viskositetsindex tack vare sin sammansättning med speciella basoljor. Utmärkt kallstartbeteende säkerställer optimal smörjsäkerhet i den kalla driftfasen.
RAVENOL VMO SAE 5W-40 förlänger den långa livslängden för DPF och TWC. Utvecklad för bränsleekonomi och energibesparing med normala och förlängda oljebytesintervall (upp till 50 000 km eller 2 år) i EURO VI, EURO V och EURO IV standardmotorer.
RAVENOL VMO SAE 5W-40 minimerar friktion, slitage och bränsleförbrukning med utmärkta kallstartsegenskaper. På grund av betydande bränslebesparingar hjälper RAVENOL VMO SAE 5W-40 till att skydda miljön genom att minska utsläppen.
Lämplig för utökade oljebytesintervaller när det rekommenderas av tillverkaren.
Anteckningar om ansökningar
RAVENOL VMO SAE 5W-40 är en universell syntetisk lågfriktionsmotorolja speciellt utvecklad för pumpjet-dieselmotorer. Dessutom är detta smörjmedel perfekt lämpat för bensin- och dieselmotorer i personbilar och skåpbilar med och utan turboladdare. På grund av sin specifika formulering är RAVENOL VMO SAE 5W-40 perfekt lämpad för användning i flera av de senaste OEM-kraven.
Egenskaper
RAVENOL VMO 5W-40 erbjuder:
Bränsleförbrukning vid partiell och full effekt
CENTRAL SAPS = reducerad sulfataska, fosfor och svavel
Utmärkt slitageskydd och högt viskositetsindex även under snabba körförhållanden, under motorns långa livslängd
Utmärkta kallstartegenskaper även vid låga temperaturer under -30°C
Hydraulmunstyckets funktion är att säkerställa vid vilken temperatur som helst
Säker smörjfilm vid höga driftstemperaturer
Låg avdunstningstendens, alltså mindre oljeförbrukning
På grund av konditioneringen av oljan finns det ingen nederbörd i förbränningskamrarna, kolvringszonen och ventilerna
Neutralitet med avseende på tätningsmaterial
Förlängda oljebytesintervaller för att skydda naturresurser