full syn ravenol hds hydrocrack diesel specifik sae 5w-30 1l

179kr
Hemleverans 3-4 arbetsdagar
LÄGG I VARUKORG
Produktens ID: 691735
Kod: 044 822*1111121-001-01-999
Märke: RAVENOL
https://i.ak24.ee/mf/medium/ravenol.jpg
RAVENOL HDS Hydrocrack Diesel Specifik SAE 5W-30
VISKOSITET
5W-30
SPECIFIKATIONER
ACEA C4
FÖRBEREDELSE
Syntetisk
TYPGODKÄNNANDEN
RENAULT RN0720
MB GODKÄNNANDE 226,51
RAVENOL HDS Hydrocrack diesel Specific 5W-30 är en syntetisk låg-SAPS lågfriktionsmotorolja med CleanSynto®-teknologi för personbilsdieselmotorer, turboladdad och utan direktinsprutning.
RAVENOL HDS Hydrocrack Diesel Specific 5W-30 är baserad på reducerade asktillsatser som används i moderna personbilar med utmärkt kallstart, låg oljeförbrukning och minskade föroreningsemissioner i dieselmotorer. Denna olja förlänger livslängden för DPF och TWC. HTHS - viskositet > 3,5 mPa * s (cP). Utvecklad för bränsleekonomi och energibesparing med normala och förlängda oljebytesintervall (upp till 50 000 km eller 2 år) i EURO VI, EURO V och EURO IV standardmotorer.
RAVENOL HDS Hydrocrack diesel Specific 5W-30 uppnår ett högt viskositetsindex tack vare sin sammansättning med speciella basoljor. Utmärkt kallstartbeteende säkerställer optimal smörjsäkerhet i den kalla driftfasen.
På grund av betydande bränslebesparingar hjälper RAVENOL HDS Hydrocrack Diesel Specific 5W-30 till att skydda miljön genom att minska utsläppen.
RAVENOL HDS Hydrocrack diesel Specific 5W-30 minimerar friktion, slitage och bränsleförbrukning med utmärkta kallstartsegenskaper.
Lämplig för utökade oljebytesintervaller när det rekommenderas av tillverkaren.
Anteckningar om ansökningar
RAVENOL HDS HYDROCRACK diesel SPECIFIK SAE 5W-30 är en bränslesnål motorolja för moderna turboladdade och avgasdieselmotorer efter behandling med DPF (dieselpartikelfilter, sotpartikelfilter eller NOx-lagerkatalysatorer) eller TCW (trevägskatalysator) ).
Egenskaper
RAVENOL HDS HYDROCRACK diesel SPECIFIK SAE 5W-30 erbjuder:
Bränsleförbrukning vid partiell och full effekt
Utmärkt slitageskydd och högt viskositetsindex även under snabba körförhållanden, under motorns långa livslängd
Utmärkta kallstartegenskaper även vid låga temperaturer under -30°C
Säker smörjfilm vid höga driftstemperaturer
Låg avdunstningstendens, alltså mindre oljeförbrukning
På grund av konditioneringen av oljan finns det ingen nederbörd i förbränningskamrarna, kolvringszonen och ventilerna
Neutralitet med avseende på tätningsmaterial
Förlängda oljebytesintervaller för att skydda naturresurser