Mergi bränsletillsats 500ml, påfyllningsflaska

365kr
384kr -5%
Hemleverans 3-4 arbetsdagar
LÄGG I VARUKORG
Produktens ID: 476082
Kod: MERGI 500T
Märke: Mergi

renerg är en tillverkare av mergi förbränningskatalysator. merg främjar förbränning genom att minska tändningsfördröjningen i inbränningsprocessen. förbättringen av denna indikator leder till olika fördelaktiga effekter, såsom minskade underhållskostnader, bränslebesparingar och minskade utsläpp.


renergi as är ett norskt företag som har bedrivit forskning om bränsletändning sedan 70-talet. som ett resultat har sammanslagningen av förbränningskatalysatorn slutförts. denna katalysator förbättrar kvaliteten på bränslen så att mer energi frigörs, kolväterester minskar och resterna blir renare. det är en icke-metallisk katalysator.
mergi förbränningskatalysator minskar bränslets tändningsfördröjning, vilket ökar förbränningseffektiviteten. detta i sin tur minskar för det första underhållskostnaderna (kolvringar går sällan sönder och klämmer inte så ofta, slitage på ringar och cylinderfoder, nedsmutsning av turboladdare och katalysatorer etc.) minskar, liksom bränsleförbrukningen. det tillåter också användning av bränslen av lägre kvalitet och minskar utsläppen av co, nox och hc. mergi förbättrar förbränningen av sådana bränslen som tunga bränslen, marin diesel, gasolja, bensin, bildiesel. den kan användas i motorer som används både till sjöss och på land, samt i pannor.
Fält- och laboratorietester har utförts vid följande institutioner: det norske veritas, fueltech, wroclaw tekniska högskola, marintek, delft tekniska universitet, new sulzer diesel. renerg har också data från de tester som utförts av leveransföretagen. Vad gäller kvalitetskontroll testas merg förbränningskatalysatorn kontinuerligt av Sveriges nationella provnings- och forskningsinstitut.
fakta:
1.minskar bränsletändningsfördröjningen med 8,8 % på tunga bränslen och 10 % på lätta bränslen
2.sänker temperaturen på avgaserna till intervallet 15°c – 40°c
3.minskar uppvärmningskostnaderna med upp till 10 %
4.minskar co-, hc- och nox-utsläpp upp till 53 %, 40 % respektive 11 %
användning av mergi förbränningskatalysator
syfte:
mergi förbränningskatalysator minskar bränslets tändningsfördröjning, vilket ökar förbränningseffektiviteten. detta minskar i sin tur underhållskostnader och bränsleförbrukning. det tillåter också användning av bränslen av lägre kvalitet och minskar utsläppen av co, nox och hc.
platser för tillämpning:
förbränning av bränslen såsom tunga bränslen, marin diesel, gasolja, bensin, bildiesel.
användbar i system:
marina och stationära motorer (vid låga, medelhöga och höga hastigheter), pannor, personbilar och lastbilar, etc.
appliceringsmetod:
speciella doseringsflaskor finns för personbilar och lastbilar.
hantering:
mergi förbränningskatalysator innehåller petroleumdestillat, som är skadligt vid förtäring. Produktsäkerhetsbroschyrer finns tillgängliga på begäran.
dokumentation:
data finns tillgängliga för fält- och laboratorietester utförda av följande institutioner:
dnv, fueltech, wroclaw tekniska universitet, marintek, delft tekniska universitet, new sulzer diesel. Dessutom har vi dokumentation av tester utförda av välkända leveransföretag. ledningarna för dessa företag har beslutat att fortsätta använda fusionsprodukten efter att ha genomfört en grundlig research.
kvalitetskontroll:
svenska provnings- och forskningsinstitutet testar kontinuerligt merg förbränningskatalysatorn.
intern förbränningsprocess
fotogenbaserade flytande bränslen innehåller mycket kolväten. för att omvandla sådana bränslen till energi måste förbränning ske. produkterna av fullständig förbränning är vatten och koldioxid. ofullständig förbränning lämnar efter sig kolmonoxid, sot och tjära.
små och lätta vätekarbonatmolekyler, som de som finns i gas och olja, brinner lätt. de stora tunga kolvätemolekylerna i kvarvarande eldningsolja antänds inte lika lätt, så de kräver högre temperaturer för fullständig förbränning. under förbränningsprocessen påverkar genereringen av fria radikaler förbränningshastigheten. termisk krackning av molekyler (vid sprickning accelereras fissionsreaktionerna med hjälp av katalysatorer) när en tillräcklig temperatur uppnås. komponenterna som bildas vid krackning (vid krackning accelereras fissionsreaktionerna med hjälp av katalysatorer) är mycket lättreaktiva och börjar genast leta efter syremolekyler att kombinera med. oxidation frigör värme, vilket i sin tur orsakar ytterligare termisk sprickbildning. sålunda utlöses en kedjereaktion.
mergi förbränningskatalysator förbättrar antändningen av bränslen, så att mer energi frigörs, kolväterester minskar och avfallsprodukterna blir renare. Katalysatorn är utformad för att minska antändningsfördröjningen och förbättra förbränningseffektiviteten. bättre förbränningskvalitet gör att kolvringarna är renare, vilket i sin tur möjliggör tätare kontakt mellan ringarna och cylinderfodret. merg innehåller komponenter som genomgår termisk krackning (vid krackning accelereras krackningsreaktionerna med hjälp av katalysatorer) vid en betydligt lägre temperatur (cirka 200 ° C) än kolvätemolekyler. koncentrationen av fria radikaler ökar i den tidigare antändningsfasen. det förbättrar kvaliteten på förbränningsprocessen, vilket gör den mer intensiv så snart oxidationen börjar. vilket resulterar i en högre flamtemperatur och mer fullständig förbränning av bränslet.
temperaturökningen tillåter oxidation av sot och tjära (kolväten med låg vätehalt), som annars helt enkelt skulle stanna kvar i motorn (se bilder till vänster) eller drivas ut som förorenande avgaser. fullständig förbränning minskar bildningen av kolmonoxid och ökar frigörandet av energi från bränslet. den högre temperaturen förbättrar även ventilernas och kolvringarnas tillstånd, bränner bort sot och kolavlagringar och ökar därmed kompressionskraften. minskat cylinderläckage ökar motorns effektivitet och minskar bränsleförbrukningen.