Yato yt-0674 universal vakuumpump 22 st.

583kr
Hemleverans 3-4 arbetsdagar
LÄGG I VARUKORG
Produktens ID: 513942
Kod: YT-0674 YATO
Märke: YATO
https://i.ak24.ee/mf/medium/yato.jpg
En vakuumpump är en multifunktionell enhet som används för att diagnostisera fordons- och tekniksystem vars drift är baserad på tryck eller lågt tryck. Den är utrustad med tillbehör som tillåter användning i nästan alla motorer eller system.
Pumpen YT-0674 är utrustad med en strömbrytare som, beroende på position, tillåter att ett vakuum eller tryck skapas.
Om du byter pumputloppet släpper vakuumet under pumpningen. Spakväxling orsakar tryck under pumpning.
Mätområde: -1 till 3 bar
Avsedd användning/applikation
Med hjälp av pumpen kan du också utföra diagnostik av följande system och system:
Datoriserade motorkontroller:
- barometertrycksensor (BARO)
- PVC-system
- avgasåterföring (EGR)
- tjockfilmstrycksensorer (MAP)
Tändningssystem:
- uppskjutande av negativ tändning
- fördröjningsklämma: SDV, RCV
Bromssystem:
- klassiska bromsar
- ABS-bromsar
- luftbromsar
- bromsslangar
- bromsförstärkare
Andra system:
- luftkonditionering
- farthållare
- bränsletank och bränslesystem
- vakuumdörrstängningssystem
Hur man använder
Diagnostik av avgasåtercirkulation (EGR).
En EGR-systemventil är ett exempel på en ventil som manövreras av undertryck. I frånvaro av vakuum stänger ventilen och ventilutloppen kommer inte ut. När ett vakuum appliceras på ventilen öppnas den, vilket gör att avgaserna kan återvinnas.
Diagnostik av tjockfilmstrycksensorer (MAP).
• Installera pumpen och reservoarsystemet, t.ex. för luftning av bromsbelägg, och anslut sedan sensorn till vakuumanslutningen.
• Tryck på pumpspaken tills nålen visar -0,5 bar. Sluta pumpa och titta på markören, den ska stå stilla. Om markören rör sig betyder det att MAP-sensorn är skadad.
• Under drift skickar MAP-sensorn återkopplingssignaler till styrdatorn. Signalens frekvens är 85-160 Hz, beroende på vakuumnivån. Frekvensmätning är nödvändig för frekvensmätning, den måste anslutas enligt anvisningarna för sensorn och mätanordningen.
Avluftning av bromsdumprarna.
• Se till att bromssystemets expansionstank är full med vätska till den nominella kapaciteten.
• gå in i vattnet i följande ordning:
- huvudcylinder om utrustad med ventil
- bromsbelägg i sekvens närmast längst bort från huvudcylindern
• Anslut den korta slangen till anslutningen på pumpkammarens botten.
• Stäng pumptanken med ett lock.
• Anslut lockanslutningar med långa flexibla slangar. Ena änden av den långa slangen måste anslutas till pumpen och den andra till bromsokets ventil (ventiler). Använd en adapter om det behövs.
• Undertryck genereras i pumptanken, tryck på pumpspaken 10-15 gånger.
• Skruva loss gångjärnsventilen 1/4 - 1/2 varv så att pumptanken fylls med vätska till en höjd av ca 5 cm. Dra åt andningsventilen.
• Koppla bort pumpslangen från ventilen, andningsapparaten är klar.
• Innan du upprepar proceduren i nästa avluftningsterminal, töm bromsvätskepumpen och fyll på bromsvätskan på bromssystemets nominella nivå.
22 avsnitt