Relay victron energy batteryprotect 12/24v-65a

667kr
Hemleverans 3-4 arbetsdagar
LÄGG I VARUKORG
Produktens ID: 994611
Kod: BPR000065400
Finns 2st. Möjlighet att få in nya produkter saknas. BatteryProtect kopplar bort batteriet från icke-nödvändiga belastningar innan det är helt urladdat (vilket skulle skada batteriet) eller innan det har tillräckligt med kraft för att starta motorn.

BatteryProtect är en enkelriktad enhet. Den kan bara hantera ström i en riktning, alltså antingen ström till lasten eller ström från laddaren, men inte båda samtidigt. Dessutom kan ström bara flyta från batteriterminalen till laddningsterminalen. När det används med en last ansluts batteriet till batteriterminalen, när det används med en laddare ansluts laddaren till batteriterminalen.


Med 7-segments LED-display: lätt att ställa in

BatteryProtect kopplar bort batteriet från icke-nödvändiga belastningar innan det är helt urladdat (vilket skulle skada batteriet) eller innan det har tillräckligt med kraft för att starta motorn.
12/24V automatisk räckvidd
BatteryProtect känner automatiskt av systemspänningen
Programmering enkelt
BatteryProtect kan ställas in för att slås på/av vid flera olika spänningar.
Displayen med sju segment visar vilken inställning som är vald.
Specialanordning för litiumjonbatterier
I detta läge kan BatteryProtect styras av VE.buss BMS.
Obs: BatteryProtect kan också användas som laddningsbrytare mellan batteriladdaren och Li-ion-batteriet. Se kopplingsschemat i manualen.
Mycket låg strömförbrukning
Detta är viktigt för Li-ion-batterier, särskilt efter lågspänningsavstängning.
För mer information, se vårt Li-ion batteridatablad och VE.buss BMS guide.
Överspänningsskydd
För att förhindra skador på känsliga belastningar från överspänning, kopplas belastningen från när likspänningen överstiger 16V eller 32V.
Brandfarlig
Inga reläer, bara MOSFET-omkopplare och därmed inga gnistor.
Sen larmutgång
Larmutgången aktiveras när batterispänningen sjunker under den förinställda frånkopplingsnivån i mer än 12 sekunder. Att starta motorn aktiverar därför inte larmet. Larmutgången är kortslutningssäker
öppen kollektorutgång till negativ (minus) buss, max. ström 50 mA. En larmutgång används vanligtvis för att aktivera en summer, lysdiod eller relä.
Fördröjd lastbortkoppling och fördröjd återinkoppling
Belastningen avbryts 90 sekunder efter att larmet har aktiverats. Om batterispänningen stiger igen till anslutningströskeln under denna tid (till exempel efter start av motorn), kopplas inte belastningen bort.
Lasten återansluts 30 sekunder efter att batterispänningen stiger över den förinställda återkopplingsspänningen.

Produktsida